neděle 4. května 2008

Glassfish V3 bude embeddable

Minulý týden mi v rss čtečce přistál článek od Kohsuke Kawaguchi, že Glassfish V3 bude "embeddable".

Osobně jsem si přesně toto pro Glassfish přál. Představte si, že budete mít EJB projekt, který budete moci spouštět např. v Tomcatu. Že budete moci testovat EJB, aniž by bylo potřeba provádět deploy na server či používat remote call EJB či používat "nepoužitelné" frameworky jako je EJBUnit (i když uvidíme jak dopadne verze 2.0). Vše co obsahuje specifikace Java EE 5 a vše co implementuje Glassfish je tedy možné provozovat aniž by někde musel běžet daný server.

V současné době se touto možností může chlubit JBoss AS či Jetty, nyní již stačí počkat pár měsíců (možná týdnů do testovací fáze) a bude možné to samé dělat s GlassFish.

Díky modularitě tohoto AS je ovšem možné startovat server v řádech několika milisekund, což narozdíl od JBoss AS je podstatný rozdíl :)

Před nějakým časem jsem chtel Glassfish opustit a jít cestou JBoss, ale asi ještě chvíli počkám, je vidět, že konkurenční prostředí je prostě ideální stav.

Teď nezbývá, než držet palce, ať se dané featury dotáhnou do úspěšného konce.

2 komentáře:

  1. V NB update centru je ted novy plugin pro V3 doporucuji zkusit. Vypada to, ze zatim funguje jenom servlet kontainer ale i tak je to docela pekny. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja jsem tedy zatim nerozjel ani weboveho admina :)
    Sice se natahl jako modul, ale tim to skoncilo. Jestli ma podporovat Java EE 6, tak to bude jeste chvilku trvat, nez to pujde realne testovat.

    OdpovědětVymazat

Když programátor založí a řídí firmu

Jako malý jsem chtěl být popelářem. Ani ne tak proto, že bych měl nějaký zvláštní vztah k odpadkům, ale hrozně se mi líbilo, jak...