pondělí 11. prosince 2006

HTML Framework 3 - Textarea

Posledním formulářovým políčkem, kterým se chci zabývat je textarea.

Využití tohoto prvku je dobré při uložení delšího textového řetězce s omezenou či neomezenou délkou. Existují i tzv. textarea wysiwyg editory, což je upravená textarea pomocí javascriptu, umožňující psát HTML kód pomocí vizuálních prvků. Je to dost specifická oblast, kterou se ale zabývat nechci. Spíše mi šlo o to, vytvořit si vlastní textareu, která bude míti možnost kontrolu maximálního počtu znaků na klientovi.

Stejně jako v předchozích případech, jsem si vytvořil v adresáří /lib/HTML/Form soubor Textarea.php a soubor Textarea.js. Již podle názvu je jasné, co dané soubory budou obsahovat.

Nebudu zde uvádět ukázku třídy HTML_Form_Textarea, ale nabídnu je rovnou ke stažení: HTML_Form_Textarea (php, js)

Samotné použití je opět velice jednoduché:

$textarea = new HTML_Form_Textarea("textove_pole", $_POST["textove_pole"]);
echo $textarea->getTextArea();


Pokud bych nechtěl použít js kód, nebo změnit jinou vlastnost, není to samozřejmě problém:

// zmeni maximalni pocet znaku
$textarea->setMaxPocetZnaku(500);
echo $textarea->getTextArea();

// vypne js omezeni
$textarea->setPosuvnik(false);


Šťouralové by samozřejmě namítli, že chybí ošetření vloženého textu. Například pomocí htmlspecialchars. Já jsem toto omezení zde vynechal. Záleží totž na tom, jak textareu chci využít, zda povolím některé HTML tagy, či nikoli. A toto by měla míti na starost vlastní definice v Model vrstvě (MVC).

Nyní oblast formulářových prvků opustím a budu se více zabývat tabulkami a způsobu, jakým jsem definoval jejich použití, společně s dalšími vlastnostmi, jako je export do XLS souborů, apod.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Když programátor založí a řídí firmu

Jako malý jsem chtěl být popelářem. Ani ne tak proto, že bych měl nějaký zvláštní vztah k odpadkům, ale hrozně se mi líbilo, jak...