čtvrtek 29. listopadu 2007

Novinky 2

Jsem tu s další sadou novinek či událostí, které mě v poslední době asi nejvíce zaujaly. Bez dalších řečí, rovnou začnu:

NetBeans:
Jelikož jsem velkým fandou tohoto IDE a i samotné RCP platformy, jsem rád, že se blíží konečné vydání. Nyní je k dispozici NetBeans RC2, která navíc byla uživateli označena za použitelnou a připravenou k releasnutí.

Facelets:
Byl to pro mě trn v oku. Sice již několik měsíců používám NB6, ale bohužel bez podpory, která mi dost usnadňuje život. Nicméně, podpora facelets je na světě! Sice se jedná o testovací verzi, ale i tak jsou již některé věci použitelné.

Seam 2.0:
Jak již psal Petr Ferschmann, Seam 2.0 se konečně dostal do fáze GA. Po přechodu na tuto verzi jsem si zejména liboval v konfiguraci. Pokud projdete referenční příručku (mimochodem takhle si představuji studijní materiál, výborně napsaná), zjistíte, že nyní již není třeba konfigurovat tolik vlastností. Tímto ovšem apeluji na Petra Pišla (všemohoucí díky za podporu facelets), aby oprášil NetBeans plugin pro Seam 2.0. :)

MySQL:
V poslední době mi přijde, že nějak strnul vývoj tohoto produktu. Nyní je k dispozici MySQL 5.0.x, která jako jediná je GA. Zbytek je stále v aplha či RC verzi. Osobně jsem dost zvědavý na Falcon engine, který by měl nastoupit na místo InnoDB a míti rychlost srovnatelnou s MyISAM. Jenže, kde nic tu nic.
Ale proč přidávám toto do novinek? Před nedávnem mě dost vypekl konektor pro Javu. Při použití MySQL Connector/J 5.1.5 společně s Hibernate 3.2.x jsem se dostal do stavu, kdy hibernate nebyl schopen vytvářet "auto_increment", který má nastarosti právě MySQL. Při přechodu zpět na MySQL Connector/J 5.0.x je vše v pořádku. Možná se MySQL rozhodlo MySQL Connector/J verzovat stejně jako své verze Database Serveru.

Video Netbeans RCP vs. Eclipse RCP:
Konečně vyšlo toužebně očekávané video, kterého jsem se osobně zůčastnil. Každému vřele doporučuji. I když zrovna člověk neplánuje využít dané platformy, pro všeobecný přehled nad modulárními systémy, by si měl video prohlédnout.
Malý tip: No a když se dostanete na konec videa, tak mě můžete zahlédnout. Jsem ten poslední a jediný tazající :)

Exceptions for Action:
Poslední novinkou je článek na javaworld.com s názvem Exceptions for Action. Jedná se o hezký popis, jak správně navhovat výjimky uvnitř J2EE. Abych byl upřímný. I když rozumím způsobu práce výjimek, je pro mě velká magie je správně navrhovat a pracovat s nimi.

Tak to by bylo vše. Ještě jedna malá věc pro pobavení: Přáníčka od kofoly.

1 komentář:

  1. ta "mala vec pro pobaveni" me zabrala 1,5 casu nez sem ji rozeslal vsem znamym :D diky

    OdpovědětVymazat

Když programátor založí a řídí firmu

Jako malý jsem chtěl být popelářem. Ani ne tak proto, že bych měl nějaký zvláštní vztah k odpadkům, ale hrozně se mi líbilo, jak...